czwartek, 8 października 2015

Jesiennie

Od kilku lat jesień to moja ulubiona pora roku. Kiedyś była mi kompletnie obojętna, a uwielbieniem darzyłam wiosnę. Teraz kocham jesień i każdego roku cieszę się na jej przyjście.
Uwielbiam kolory spadających liści, kasztany i jabłka. Najpiękniejsze są jesienne spacery z ukochaną osobą. Póki jeszcze nie jest tak zimno i nie trzeba chodzić w rękawiczkach, można dreptać wśród liści trzymając się za ręce albo zbierać kasztany.
Najlepszym towarzyszem spacerów jest kubek gorącej kawy, kakao albo herbaty. Moją ulubioną herbatą na rozgrzanie jest herbatka z miodem, imbirem i cytryną.
Jeśli nie mam ochoty na herbatę przygotowuję taki napój bez udziału tego naparu. Pokrojony, obrany imbir zalewam gorącą wodą i zostawiam na kilka minut, po czym dodaje sok z cytryny i łyżeczkę miodu, kiedy przestygnie. Pamiętajcie, że miód traci swoje właściwości w gorącej wodzie, dlatego jeśli chcę naprawdę gorący napój pomijam miodek.
Jesień to również dobra pora na bliższe i dalsze wycieczki. Ostatnio Ukochany zabrał mnie na lotnisko w Pyrzowicach, by z tarasu widokowego obserwować lądujące samoloty. On jest ich wielkim fanem i z zafascynowaniem oddaliśmy się obserwacji, snując plany podróży. Od razu robi się cieplej, kiedy we wspólnych marzeniach siedzimy na hamaku pod palmami pijąc kolorowe drinki. Idąc dalej może kolejnym razem wybierzemy się na Balice lub podwarszawski http://modlinparking.pl/ na tamtejszym lotnisku (akurat wypełniam formularz rezerwacyjny ;d).
Kiedy za oknem pada deszcz albo przychodzi sezon mgieł zwykle zostaje w domu, kładę się pod ciepłym kocem, włączam film i... często zdarza mi się przepłakać cały wieczór ;p
Na moje nieszczęście mam słabość do dramatów, typowych wyciskaczy łez. Jeśli znacie jakieś godne polecenia filmy dajcie znać : )
Ulubionym umilaczem są świece i lampki cotton balls z Biedronki. Przytłumione światło, blask świec i zapach roznoszący się po całym domu to coś, bez czego nie ma jesieni i zimy.
Ja wybieram zapachy mocno korzenne, pierniczkowe. Zapachy klasycznych deserów i ciast - szarlotka, muffiny dyniowe, sernik czekoladowy, ciasto bananowe czy świąteczne ciastka.
Jutro rano, kiedy będę wychodzić z domu ma być już niższa temperatura i nie mogę się doczekać aż opatulę się moim ogromnym, miękkim szalem w szkocką kratę.

M.