piątek, 2 października 2015

Włosy po farbowaniu farbą chemiczną + po fryzjerze

Wspominałam we wcześniejszej niedzieli dla włosów o tym, że mój kolor już trochę ściemniał i poza tym, że wymaga odświeżenia to planuję rozjaśnić włosy farbą chemiczną.
Pojawiły się komentarze wskazujące na zainteresowanie tą kwestią, dlatego pomyślałam, że napiszę słów kilka aktualizacji po farbowaniu.


Jako, że farbuję włosy czystą henną to nie muszę się obawiać o to, że w reakcji z farbą chemiczną zamiast rudości uzyskam zieleń czy inne kolory tęczy.
Nie jeden raz już rozjaśniałam kolor włosów po hennie właśnie farbą i uważam to za skuteczny oraz bezpieczny sposób.
Ja użyłam farby Allwaves 8.4 Miedziany jasny blond wymieszanej z utleniaczem 6% w proporcji 1:5 czyli 100 ml farby + 150 ml utleniacza.
Mój sposób, by farba złapała mniej więcej tak samo na całej głowie to wymieszanie połowy porcji i zaaplikowanie jej na tylną połowę włosów, a kolejno domieszanie drugiej połowy by nałożyć ją za przednią połowę włosów razem z grzywką. Dzięki temu farba nie utlenia się za szybko i na podobny kolor chwytają odrosty.
Kiedy tak nie robiłam i mieszałam całość farby od razu to po spłukaniu farby odrosty z tyłu głowy miały jaśniejszy kolor lub bardziej czerwony, co nie jest mile widziane.
Farbę trzymałam 30 minut od zakończenia nakładania.
Kolor tak jak widać na zdjęciach został rozjaśniony, dodatkowo przykryte zostały jaśniejsze refleksy. Bardzo mi się podoba efekt. Włosy nie są zniszczone, bardzo ładnie błyszczą.
Farbę tą znam od dawna, używałam jej systematycznie zanim zaczęłam przygodę z henną, więc mogłam jej zaufać : ). Jednorazowe farbowanie raz na kilka miesięcy nie niweczy całych starań o kondycję włosów.
Hennę miałam nałożyć, ale na razie wstrzymam się z tym, ponieważ jestem ogromnie zadowolona z koloru : )

Dziś byłyśmy również u fryzjera, a właściwie fryzjer był u nas ;d Wszystko wskazuje na to, że wybór okazał się słuszny i nowa fryzjerka zostanie na naszych usługach na dłużej ;)
Włosy zostały skrócone o 3 cm, poprawiłam również za długą grzywkę.

M.

33 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Czarne wlosy ma Ola, a ruda jest Monika :)

      Usuń
    2. Przecież ciemne włosy należą do Oli, a post jest napisany przez Monikę.

      Usuń
    3. Ale włosy czarne to włosy Oli- drugiej autorki bloga :)

      Usuń
    4. Przecież tego bloga prowadzą 2 osoby....

      Usuń
    5. Ale to chyba chodzi Ci o włosy Oli, drugiej autorki? Bo nie kojarzę żeby Monika miała kiedykolwiek inne ;D. Właśnie dziewczyny, z tego co pisałyście blog ma już 4 lata a archiwum zaczyna się od stycznia 2012? Tamtych pierwszych wpisów już nie ma?

      Usuń
  2. Cuuudooowneee *o* aż mam ochotę przefarbować sie na rudo, ale jak na złość mi nie pasuje :<

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ są intensywne! Uwielbiam takie kolory :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja grzywka musi byc skrocona ;) Kolor mi sie podoba ale dla mnie zbyt ciemny teraz = ama niedawno farbowalam i mam podobny kolor i strasznie sie w nim czuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie nie jest za ciemny :) choć jakby był jaśniejszy to bym się cieszyła jeszcze bardziej

      Usuń
  5. jakie twoje włosy sa cudowne! <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak równo obcięte a nie to co mi wczoraj zrobiła babka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej:< nieudana wizyta u fryzjera zawsze na długo psuje mi humor, współczuję:<

      Usuń
  7. Piękny kolor! Masz talent do żonglowania farbami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak na razie wszystko się udaje ;d ale to kwestia wprawy :)

      Usuń
  8. Śliczny kolor i zadbane włoski <33

    OdpowiedzUsuń
  9. Cześć. Odkąd zaczęłam farbować włosy henna, zmieniły się nie do poznania. Henna okazała się najlepszym środkiem pielęgnującym! Nigdy nie byly tak grube, lśniące, miękkie i pełne objętości. Używałam różnych odcieni brązów khadi ale teraz chciałabym uzyskać kolor miedziany, kasztanowy lecz nie rudy.Zwracam sie do Ciebie jako doświadczonej dziewczyny z pytaniem czy musze w tym celu pomieszać henny, brąz i czerwony czy może farbowałaś kiedys włosy khadi z amla i juz samo to powinno dać taki efekt ? Tak poza tym, gratuluję pięknych włosów ;) i serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie farbowałam nigdy inną henną niż czystą :<
      Jaki jest Twój naturalny kolor i kolor obecny na włosach?

      Usuń
    2. Naturalny kolor to średni brąz, włosy sa farbowane orzechowym brązem khadi. Wyszedł dość ciemny. Jak się wyplucze troche to będzie znowu średni brąz, sa czerwone refleksy :). Jesli mozesz cos doradzić to bylo by bardzo miło ;) chciałabym uzyskać miedziany , nie zbyt ciemny kolor :)

      Usuń
    3. jeśli masz średni brąz z refleksami to moim zdaniem henną z amlą i jantrophą powinna dać kasztan :)
      Ona wychodzi ciemniejsza niż czysta henna, a już szczególnie na brązowych włosach. Powinnaś spróbować: )

      Usuń
  10. mam mieszane uczucia- z jednej strony włosy farbowane chemicznie mają ładniejszy, żywy odcień, z drugiej Twoje włosy po hennie wyglądają jak najzdrowsze i najbardziej błyszczące włosy na Świecie ;) Chciałabym mieć rudość na głowie, ale boję się, że moje suche kręciołki mogłyby nie przeżyć odświeżania farbami w regularnych odstępach ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chemiczne mają ładny intensywny odcień niestety zazwyczaj przez krócej niż włosy farbowane hennę: )
      Henny nie ma się co bać :)

      I dziękuję bardzo za miłe słowa:*

      Usuń
  11. Zakochałam się <3 Cuudowne włosy, najpiękniejsze rude w blogosferze!

    OdpowiedzUsuń
  12. Hej, jak przeglądałam starsze wpisy to odnoszę wrażenie, że Twoje włoski nie były kiedyś tak idealnie proste jak teraz. Czy to kwestia pielęgnacji,suszarki, przestawienia się na hennę czy może ich długości i co za tym idzie ciężaru? Chętnie bym przeczytała gdybyś zrobiła wpis np. jakie kosmetyki dociążające i wygładzające stosujesz, bo bardzo zazdroszczę tych idealnie prostych końcówek :). Moje włosy tez są ogolnie proste, ale końce niestety mocno się wywijają, w dodatku jedne w "do policzka" a drugie przeciwnie, więc wyglądam komicznie ;D. I dodawajcie więcej aktualizacji rzęs :)! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje włosy są proste z natury więc trudno mi pomóc:< zawsze były jak druty, a jeśli końce lekko odstawały to zazwyczaj przez pogodę np czasem puszyły się na deszczu lekko.
      Nie używam żadnych kosmetyków wygładzających typowo, a wszystko czego używam to pisze na blogu :)
      Myślę, że nie ma dużej różnicy w kondycji moich włosów teraz a na przykład rok temu:)

      A rzęsy będą jeszcze :)

      Usuń
  13. Możesz na 100% potwierdzić, że bezbarwną hennę można łączyć z chemicznymi farbami? Namawiam koleżankę na hennę, ale ona, nie chcąc mieć odznaczających się odrostów, schodzi do swojego naturalnego koloru, farbując ciągle chemią. Kondycja jej włosów woła o pomstę do nieba i zastanawiamy się, co zrobić:)

    "Włosy zostały skrócone o 3 cm" no nie - kiedy doczekam chwili, że będę mogła tak pisać (3 cm w tą, 3 w tamtą) - obecnie 3cm włosów są u mnie na wagę złota są (akcja zapuszczanie) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie ma czegoś takiego jak bezbarwna henna. Cassia to zupełnie inna roślina :)
      Szukałam informacji i wydaje mi się, że można łączyć. Już wcześniej jakaś dziewczyna się o to pytała i też jej tak poleciłam.
      Zawsze może spróbować na pasemku gdzieś od spodu.
      Moim zdaniem nic złego nie powinno się stać : )

      Usuń
  14. Nie farbuję włosów bo nie czuję takiej potrzeby, poza tym mój naturalny kolor broni się jak może i zawsze coś 'wyrudzi' ;) Ale Twoje włosy wyglądają przepięknie, jak zawsze.
    pozdrawiam, A

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.